[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

pondelok 21. mája 2012

1. hľadanie vhodného zájazdu


časť 1/6

Niekedy vo februári v hlave vskrsol nápad, že by bolo dobré nájsť nejaký zaujímavý zájazd. Primárny cieľ bol nájsť poznávací zájazd, kde uvidím toho čo najviac, niečo zaujímavé na fotenie, najlepšie nejaká exotika. Najprv som mal vybranú a viacerými odporúčanú Čínu. Mal som vybraný konkrétny zájazd, cestovnú kanceláriu, aj presný termín a keď som bol už na pevno rozhodnutý, tak som zavolal do tejto CK. Bohužiaľ tento termín zrušili, vraj pre nedostatočný záujem a ľudí, prihlásených na predchádzajúci a tento termín spojili do aprílového, čo mne nevyhovovalo, bolo to príliš skoro. V tejto CK bol tento zájazd za najlepšiu cenu, termín a aj počet dní. Nič iné mi nezostávalo, len hľadať ďalej. V hlave som mal stále Čínu, tak som pozeral kopec katalógov a bol som aj na výstave Cestovného ruchu v Inchebe. V iných CK bola Čína drahšia, prípadne na menej dní - 8, čo je strašne málo, keďže je to ďaleko, dlho sa tam cestuje, tak zostávajúcich 6 dní na spoznávanie Číny je strašne málo. Na výber bol aj dlhší, teda 13-dňový zájazd, no ten bol 2x drahší, čo už bolo cez môj rozpočet, ak si k cene zájazdu pripočítam ešte letiskové poplatky, víza, rôzne poplatky za vstupy, jedlo, pitie a pod. V tejto chvíli už bola Čína vymazaná z pamäti, tak som išiel hľadať ďalej. Medzitým, resp. ešte pred prvotným hľadaním som si v práci zarezervoval dovolenku, aby som sa zbytočne dopredu netešil a zbytočne nehľadal dovolenku, na ktorú nakoniec aj tak nepôjdem.

Takže hľadanie začalo odznova. Dlhé hodiny sedenia za notebookom, klikanie na internete, telefonovanie, listovanie v niekoľkých katalógoch a aj osobné navštívenie zopár CK. Do oka mi padlo USA, ktoré je veľmi zaujímavé pre väčšinu, no často to zostáva len v hlave a sen sa nenaplní. Cesta do USA ma odradila celkovou cenou, ktorá prevýšila stanovený strop. Potom to bolo Taliansko - Florencia, Rím, Pompeje a Neapol. Určite to sú pekné miesta nielen na fotenie, preto som si to vybral a už som to skoro aj objednal. Známy mi to vyhovoril, vraj je to veľa peňazí "len" za Taliansko, kam sa vie dostať "hocikedy", hocikto a za oveľa menej peňazí. Odporučil mi Izrael, Palestínu a Jordánsko. Vraj tam je krásne, v tomto období pekne farebné, nie až tak horúco ako cez leto, obdobie sucha - čiže nehrozí, že sa pokazí výlet zlým počasím, prší tam veľmi ojedinele v tomto období, tak v tomto momente bolo o "dovolenke" rozhodnuté. Isté ešte nebolo s akou CK a či sa zmestím do stanoveného rozpočtu.

Zase som obehal zopár CK a už to vyzeralo, že z toho nič nebude, pretože to vychádzalo na dosť veľa peňazí a cez rozpočet. Náhodou mi našli inzerát v Katolíckych novinách, že CK AwerTour ponúka zájazdy do Svätej zeme, čiže Izraelu. Bolo tam viacero kombinácií Izraelu a Palestíny s Jordánskom, prípadne Egyptom alebo len ako liečebný pobyt pri Mŕtvom mori. Mne vyhovoval ako termín, tak aj kombinácia s Jordánskom a mestom Petra, čo vlastne bol pre mňa najväčším lákadlom zájazdu. V tejto CK to vychádzalo zhruba o polovicu menej ako v iných CK, čo bolo najväčším plusom. Ako to už býva, tak aj teraz to tak bolo, že ak je niečo výhodné, tak je v tom nejaký "háčik". Tento krát ten háčik spočíval v tom, že tento zájazd je pútnický a sprievodcom je kňaz, čiže pre mňa viac menej ateistu to nebolo moc lákavé. Keďže ide o pútnický zájazd, tak som si myslel že osadenstvo, čiže účastníci zájazdu budú mať 50 a viac rokov a ja, 29 ročný sa medzi nimi nebudem cítiť moc dobre. Ešte ako bonus bola každodenná sv. omša, čo ja už vôbec nemusím! Takže som sa musel rozhodnúť, či ísť za skvelú cenu na krásne miesta s dôchodcami a nejak si to vytrpieť alebo zase nájsť niečo vhodnejšie. Vybral som si to prvé a dúfal som, že to nebude až také hrozné a snáď sa tam budem mať s kým baviť.

Takže zájazd bol vybraný, teraz už len v práci upresniť dátum, kedy je tento zájazd a môžem ho objednať. Keďže mali už posledné miesta, tak som sa ponáhľal to čo najskôr vybaviť, no netušil som, že s tým bude problém. Síce som mal dovolenku 3 mesiace vopred rezervovanú, aj tak som čakal na potvrdenie týždeň! Bohužiaľ som mal práve nočnú, tak som to nemohol riešiť osobne ale cez vedúcu a tá, ako to tak vyzerá, sa na to vy... zabudla. Vraj ten, čo rozhoduje o dovolenkách, na to nemá čas a pritom to bolo po prvý krát za 4 roky, čo tam pracujem, čo som chcel dovolenku kedy ja chcem na viac ako 1 deň. Začiatkom novej smeny, hneď v pondelok, som sa za ním vybral osobne. Nepáčilo sa mu, že len pred nedávnom som bol 8 dní na PN-ke, no nakoniec mi odsúhlasil dovolenku, mal dobrú náladu, čo sa často nestáva. Termín dovolenky mi pekne "sadol", bol v máji, kedy som aj chcel a ešte bol aj cez víkend a sviatok, tak som neminul veľa dní dovolenky. Už mi nič nebránilo, aby som si tento zájazd objednal, tak som aj tak urobil...

vybraný poznávací zájazd: IZRAEL, PALESTÍNA A JORDÁNSKO v termíne 30.04. - 07.05.2012, s odletom z OSTRAVY a príletom naspäť tiež do OSTRAVY

Týždeň pred odletom...

Pár dní pred zájazdom, asi týždeň, nám dali vedieť, že plánovaný termín sa posunul o deň, čiže dovolenka je od 01.05. do 08.05.2012. V práci som to ledva zmenil, resp. som si len pridal jeden deň na oddych, teda 09.05. som bol ešte doma. Nemali moc na výber, pretože letenka už bola kúpená a všetko okolo toho vybavené. Táto zmena mi celkom vyhovovala, čo sa týka termínu, tak je to cez jeden víkend a dva sviatky. Miesto odletu a príletu z Ostravy sa to zmenilo na Viedeň, či sa zmenila aj letecká spoločnosť, to neviem, no asi nie. Vraj v Ostrave bol zaplnený počet pasažierov a mysleli sme si, že ten plánovaný let ani nešiel a tento, náš, bol náhradou. Neskôr sme zistili, že aj ten prvý termín odletel tak, ako mal. Týmto posunom termínu sme prišli o pol dňa, bohužiaľ, čo sme neskôr, vraj, dobehli. Z Ostravy sa malo odlietať o 9:00h 30.04. a zmenili to na odlet z Viedne o 20:30h 01.05. a prílet naspäť rovnako do Viedne...


PS: v ďalšom príspevku bude už spomínaný zájazd, nejaké stručné info, odkaz na fotky bude až v poslednom príspevku :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára