[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

sobota 23. júla 2011

Nový hardware :)


Tak a je to tu. Konečne sa mi splnil sen, už mám full frame zrkadlovku a je to Canon EOS 5D Mark II. Je to mašinka, krok vpred oproti "starej" zrkadlovke Canon EOS 500D. 500D pri nej vyzerá ako hračka pre deti. Už pri "cvaknutí" závierky je počuť rozdiel. 500D si zatiaľ nechám ako zálohu v prípade fotenia niečoho dôležitého, ako to, čo budem fotiť začiatkom augusta, myslím tým svadbu, ktorá sa už nezopakuje a neposunie sa len kvôli tomu, že mi nebude fungovať primárny fotoaparát a sekundárny nebude "po ruke". V čase, keď píšem tento príspevok do blogu, už je po tom. Už mám za sebou ten deň "D". Našťastie sa mi nič nepokazilo a zišli sa mi oba fotoaparáty, obidvomi som fotil.

Ešte som chcel spomenúť ďalší prírastok, teda objektív k tomuto telu, keďže objektív, ktorý mám k 500D nie je kompatibilný s mojom novou mašinou, tak som musel poriešiť aj ten. Najprv som rozmýšľal nad všestrannejším objektívom Canon 24-70 f2,8, keďže už mám teleobjektív 70-200, tak tento by najviac pasoval a pokryl by tým skoro celý potrebný rozsah. No počul som aj nie moc dobré ohlasy a čítal aj nejaké recenzie a v nich som sa dozvedel, že nie každý kus je ostrý. Nejak som si to premyslel a keď som si povedal, že toľko peňazí za to chcú a čo keď ten môj kus nebude ostrý a bude mať proste nejakú chybu, na ktorú sa nevzťahuje záruka, tak by ma to štvalo. Bohužiaľ alebo našťastie? tento nemali, tak som rozmýšľal aj nad 24-105 f4 is. Tento mal dlhší rozsah, ktorý ale moc nepotrebujem, má aj stabilizátor obrazu, to je super, no má aj horšiu svetelnosť, čo ma moc netešilo, tak som pozeral na iné objektívy. Ešte mali aj 17-40 f4, kamoš ho má a je s ním spokojný, no zase tá svetelnosť sa mi nepáčila, lebo chcem fotiť aj portrétovky a za slabého osvetlenia, často treba fotiť aj bez blesku, rozmazať pozadie,... atď.

Tak mi nakoniec vyšlo ako jediné možné riešenie tohoto môjho "problému" alebo skôr dilemy, tento objektív - Canon EF 16-35/2,8 L USM II. Pri tomto som zase nebol nejak extra spokojný, lebo je to malý rozsah, nemám pokrytých 36-69mm, čo ma neteší, no nič lepšie sa nedalo kúpiť, bohužiaľ. No je to super objektív, najlepšie čo sa dá kúpiť v tomto rozsahu! Mám k tomu aj UV filter a cirkulačný polarizačný filter B&W.

Ďalší cieľ je pokryť chýbajúci rozsah, rozmýšľam na tým 24-70 f2,8, asi ho časom zoženiem, je to fakt najuniverzálnejší objektív, často ho ani nie je treba meniť za iný, no má aj svoje "muchy" ale nemusí mať. Potom by to ešte chcelo portrétový objektív, rozmýšľam nad Canonom 50mm f1,4 alebo Sigmou 50mm f1,4 alebo Canonom 85mm f 1,8. Rád by som to ešte doplnil hlavným bleskom Canon Speedlite 580EX II, ktorý by spúšťal externý sekundárny objektív 430EX II, ktorý už mám. K tomu dáždnik na odraz, zjemnenie a rovnomernejšie rozdelenie na fotený objekt, treba k tomu asi aj diaľkové odpaľovanie blesku.

Je toho ešte dosť, no zatiaľ mi stačí to, čo mám, aj tak je toho viac, než som čakal, že budem niekedy mať. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára