[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

nedeľa 16. októbra 2011

ZOO Bratislava

ZOOlogická záhrada v Bratislave bolo to miesto, ktoré som navštívil v tento pekný, jesenný deň. Najprv som chcel ísť do botanickej záhrady, ktorá je len kúsok od ZOO, no "vyhrala" ZOO. Určite pôjdem pozrieť aj tam, no to bude až na budúci rok, lebo tento rok to už nestihnem, čo ma mrzí. Botanická záhrada UK Bratislava je otvorená pre verejnosť od 1.4. do 31.10., Po - Ne od 9.00 do 18.00 hod.

Naposledy som tu bol v roku 2003. Bol som práve v základnej vojenskej službe v Bratislave, tak som využil svoje výhody vojaka a išiel som tam aj s kamošmi zadarmo. Prešli sme to vtedy dosť rýchlo, nebolo tam toho veľa zaujímavého. Teraz, keď som sa sem vrátil po ôsmych rokoch, milo ma prekvapila hneď vstupná brána, od poslednej návštevy sa zmenila na nepoznanie. Síce to nie je to hlavné, o čo ide, no je to základ. Celá ZOO sa za ten čas veľmi zmenila, no ešte tam je kopec vecí, čo sa dajú vylepšiť. Je to tam pekne značené, majú rôzne zvieratá, na každom kroku automaty na nealko, je tam aj dosť bufetov, pre deti Dinopark (ten som si nepozrel, len som "nakúkol" na začiatok a to mi bohate stačilo),... atď.

Najviac sa mi páčil "nový" pavilón pre opice. "Dvojpodlažný pavilón má dve časti - vnútornú a vonkajšiu. Vnútorné výbehy majú rozlohu 430 metrov štvorcových, vonkajšie 1 640 metrov štvorcových. Celková výška pavilónu je 19 m. Návštevníkov od zvierat delia špeciálne lepené niekoľkovrstvové sklené bariéry, zariadenie výbehov je tvorené z prírodných a umelých prvkov. Potrebnú vlhkosť a teplotu vo vnútornej časti vrátane dôkladnej ventilácie zabezpečuje špeciálny klimatizačný systém. Súčasťou komplexu je aj systém vzdelávacích prvkov (náučných panelov) zameraný z hľadiska evolúcie na porovnanie človeka a jeho najbližších príbuzných."

Čo sa mi nepáčilo, tak to je hlavne to, že sa nedalo všetko odfotiť tak ako som chcel. Väčšinou boli tie sklá, cez ktoré sa pozerá na zvieratá, dochytané, špinavé a doškriabané, dokonca jedno bolo celé rozsypané. Čudoval som sa, že to nechali tak a neopravili to, dokonca za ním sa nachádzala nejaká šelma, radšej som odtiaľ išiel rýchlo preč. Niekedy ma trápilo protisvetlo - slnko a potom zase nahusto spletené sito na klietkach. Proste pre fotografa to nie je ono, to "pravé orechové", aj keď nakoniec sa našlo zopár prezentovateľných fotiek. Lepšie by to asi bolo na Safari, no tam by som potreboval objektív s dlhším ohniskom, s týmto mojim, na FF tele, by som tam asi moc nepochodil.

Aj keď tam je stále čo vylepšovať, aj tak som bol spokojný s týmto výletom. Je to pekné miesto na oddych, prechádzku a hlavne pre deti je to pekne strávený čas v prírode. Takže odporúčam tam ísť pozrieť, ak ste tam dlho neboli a máte voľný čas.

Chcelo by to ešte dokúpiť druhú zrkadlovku a to Canon EOS 7D, na šport. Možno aj to niekedy bude a nahradí tým moju terajšiu záložnú crop zrkadlovku 500D. Zistil som, že pri fotení športu s 5D mk2 to nie je ono, nevie to dobre a rýchlo zaostrovať, 7D je rýchlejšia a má lepší ostriaci systém, viacbodový a je novší ako na 5D mk2.

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára