[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

nedeľa 1. januára 2012

PF 2012

Ďalší rok je za nami a ďalší pred nami. Minuloročné predsavzatia, či skôr plány, sa skoro všetky naplnili. Síce som bol zhruba na rovnakom počte miest, no počtom fotiek som prekonal minuloročný počet expozícií, tento rok, čiže za rok 2011 sa mi podarilo spraviť staršou zrkadlovkou, tj Canon-om 500D, 7254 fotiek, novou zrkadlovkou, teda Canon-om 5D Mark 2 - 4571 fotiek, čo je spolu celkovo 11825 fotiek. To je o 2323 fotiek viac ako za minulý rok.

Snáď sa tento rok nevyznačuje len kvantitou ale aj vyššou kvalitou. Za ten vyšší počet fotiek môžu akcie ako motokáry, tuning zraz ale aj fotenie svadby, čo som fotil po prvý raz a je dosť pravdepodobné, že aj naposledy.

Čo sa zmenilo v tomto roku? Ako som už spomenul, tak som si zaobstaral novú, profesionálnu zrkadlovku a to Canon EOS 5D Mark 2, k nemu objektív Canon EF 16-35mm f/2.8 L II USM, UV filter Hoya a polarizačný filter Hoya, 2x 8GB pamäťové karty, kvalitnú nabíjačku batérií, Maha MH-C9000, plus nabíjacie batérie Sanyo Eneloop do blesku. Výber tejto zrkadlovky padol na tento model preto, lebo som chcel full frame zrkadlovku a táto bola najlacnejšia, do Nikonu som nešiel preto, lebo som chcel zostať verný značke Canon a chcel som si nechať už dávnejšie kúpený teleobjektív Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, s ktorým som spokojný, plus ešte nejaké drobnosti, ktoré mám ku Canon-u.

To, čo som mal v pláne koncom minulého roka, teda upustiť od makra, predať makro objektív, medzikrúžky, dioptrickú šošovku, predať aj telezoom Sigma 70-300mm, základný objektív Tamron 17-50mm a nahradiť staršiu zrkadlovku 500D zrkadlovkou 5D Mark 2 a kúpiť iný záklaďák a lepšiu zrkadlovku. Tento zámer mi vyšiel lepšie, než som predpokladal, čiže výmena bola ešte lepšia, ako som si myslel pred rokom. Portrétový objektív Canon EF 50mm f/1.8 II som tiež predal, keďže som ho vôbec nepoužíval, mal som v ňom nejakú nečistotu, ktorá nešla odstrániť a neoplatilo sa to dať spraviť do servisu.

Za tento rok som sa zase niečo naučil, prečítal zopár návodov, časopisov a zopár strán v knihe, nadobudol nejaké skúsenosti a trošku som pokročil aj v úprave fotiek v programe Adobe Photoshop, no veľký pokrok to nie je.

Teraz tu mám priestor pre želania na tento rok, čiže rok 2012. Keďže mám objektívy 16-35mm a 70-200mm, tak z toho vyplýva, že nemám pokryté ohnisko 36-69mm, čo je v celku dosť a práve dosť používaný rozsah. Bohužiaľ "základný" objektív, 16-35mm, ktorý mám na FF zrkadlovke je ultra-širokouhlý a ten sa nehodí všade, lebo pri najnižšom ohnisku deformuje obraz. Z toho vyplýva, že by sa mi hodil ešte jeden naozaj základný objektív, ktorý by nedeformoval obraz a pokryl by mi chýbajúci rozsah. Už dávnejšie pokukujem po týchto dvoch objektívoch, ktoré prichádzajú do úvahy. Prvý je môj favorit, no je o niečo drahší ako druhý variant. Jedná sa o objektív Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, ktorý by mi pokryl presne ten rozsah, ktorý potrebujem a ktorý sa najviac používa, tiež má super svetelnosť v celom rozsahu. Druhým objektívom je Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM, ktorý zase poteší väčším zoom-om, čiže rozsahom, stabilizátorom obrazu a nižšou cenou. Ako mínus je jeho nižšia svetelnosť. Oba sú L-kové, teda profesionálne objektívy. Trošku ľutujem, že som predal makro objektív Canon 100mm USM Macro f/2.8, s ktorým som bol spokojný, len som čakal vyššie detaily na makre, no mal skvelú kresbu. Rozmýšľal som aj nad fotením portrétov a k tomu by sa zase hodil objektív Canon 50mm f/1.4 USM, vyššia rada, L-ková so svetelnosťou f/1.2 je už o dosť drahší. K tomu by sa zišiel druhý externý blesk, bouncer, diaľkové odpaľovanie blesku a dáždnik na rovnomernejší rozptyl svetla z blesku, plus k nemu statív. V tomto roku sa chcem venovať foteniu ešte viac, čítať knihy, časopisy, zlepšiť sa v úprave fotiek v počítači a celkovo zvýšiť kvalitu a kreativitu mojich fotiek.

Ešte rozmýšľam predať svoj záložný fotoaparát, zrkadlovku Canon 500D, plus nejaké vecičky k tomu. Najradšej by som ho vymenil za Canon 7D. :)

Dúfam, že sa väčšina mojich želaní splní a svojimi fotkami budem robiť radosť nielen sebe ale aj druhým.

PF 2012 !!!

PS: fotka ohňostroju nie je moja, ja som chcel fotiť na Silvestra, no nebol som na dobrom mieste na fotenie, tak som nefotil :(

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára