[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

sobota 10. novembra 2012

Kyvadlo a mikrovlnka II.


Všetky fotky vznikli takým princípom, že v úplnej tme pohybujeme malým zdrojom svetla (najlepšie nejakým bodovým svetlom s malým bodom) pred točiacim sa fotoaparátom na tanieri z mikrovlnky (vznikne krajší obrázok), ktorý má celý čas otvorenú závierku. Najlepšie je robiť pravidelné pohyby, svetlo zavesiť na niečo a rozhýbať, prípadne rukou pohybovať svetlom. Celá dráha pohybu svetla sa tak na fotografii zachytí vo forme svetelnej stopy. Clonu je dobré nastaviť na f14-18, ISO na 100 a čas okolo 30s, záleží na tom, koľko svetelných čiar chcete mať na fotke a ako rýchlo pohybujete tým svetlom. Treba vyskúšať rôzne nastavenia a potom sa určite podarí zopár záberov. Fotil som do formátu RAW, teda potom v počítači som mohol meniť farbu čiar podľa seba, nemusel som ich nechať len v bielej farbe.

Zabudol som ešte napísať, že ak je všetko pripravené a zrkadlovka je položená na tanieri z mikrovlnky (aj s tým mechanizmom, čo je pod tanierom, aby sme vedeli s ním ľahšie točiť, prípadne pohybovať do všetkých strán), tak zhasneme a pri úplnej tme zapneme ten malý zdroj svetla (umiestnenie tohoto svetla treba do stredu objektívu zrkadlovky, výška je cca 50cm a nastavenie objektívu na širšie ohnisko, štandardne 18mm, no výška umiestnenia svetla ako aj nastavenie ohniska objektívu si treba vyskúšať tak, aby bol výsledok na čo najväčšej ploche fotky a ak chcete, tak aj aby ju nepresahoval). Na tento zdroj svetla potom zaostríme a prepneme ostrenie na manuálne, čím si zamkneme ostrenie a môžeme sa venovať pokusom s nastavovaním správnych parametrov. Ja som fotil v režime Bulb, kde som si nastavil clonu f14-18, ISO 100, fotenie som spustil diaľkovou spúšťou a čas som riadil ja podľa toho ako som mal pocit, že už by to mohlo vyzerať pekne, čiže cca okolo 30s. Po niekoľkých pokusoch sa potom dá fotiť v plne manuálnom režime aj s nastaveným časom podľa potreby, čím by sa mali dosiahnuť najlepšie výsledky.

Tieto pokusy som už skúšal dávnejšie, fotky si môžete pozrieť tu dole, cez odkazy na albumy, starší sa nachádza na picase a novší na rajče. Časom možno pribudnú ďalšie pokusy do nového albumu. :)

fotky staršie
fotky novšie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára