[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

utorok 1. januára 2013

PF 2013


Zase je to tu, ubehlo to ako voda a ďalší rok je za nami. Tento rok bol poznačený chorobou, tak som veľa nefotil, najviac sa toho "nazbieralo" na jarnej dovolenke na blízkom východe v Izraeli, Palestíne a Jordánsku, inak by tých fotiek bolo fakt máličko. Potom ďalšie fotky vznikli na Slovensku, v okolí môjho bydliska a raz som bol v Rakúsku, inak nič zvláštne sa minulý rok neudialo.

Prečítal som dve knihy (National Geographic - Robert Caputo - Škola fotografovania - Cestovanie a Bryan Peterson - Naučte se exponovat kreativně), dve mám rozčítané a čítal som aj časopis Digitální foto, v ktorom býva dosť zaujímavého čítania. Aj keď to nie je lacný časopis, rád si ho kúpim a vždy sa teším na nové číslo.

Čo sa týka foto-výbavy, tak tá sa rozrástla až koncom roka, kúpil som si bouncer na externý blesk, vodováhu do koľajníc blesku na zrkadlovke a diaľkovú spúšť externého blesku Phottix Strato. Fotenie s bleskom je ešte pre mňa jedna veľká neznáma, takže to bude chcieť veľa času aby som ho vedel kreatívne a správne využiť pri fotení.

Počet expozícií kompaktným fotoaparátom: 2315
Počet expozícií zrkadlovkou: 2832
Spolu: 5147

Celkový počet fotiek za minulý rok rapídne klesol, môže za to aj choroba ale aj skutočnosť, že už som toľko nefotil šport ako predchádzajúci rok, tam sa "cvakalo" najviac. Na množstve fotiek nezáleží, dôležitejšia je kvalita ako kvantita, tak dúfam, že aj keď som toho nafotil menej, tak fotky sú lepšie a lepšie.

Kompakt používam hlavne na fotenie makra, na rôzne rodinné udalosti, na bežné fotenie bežných vecí a menej dôležité veci, kde to úplne postačuje. Z toho vyplýva, že zrkadlovku používam na ostatné fotenie ako napr. dôležité veci, rôzne experimenty a iné.

Nasledujúci rok by som sa chcel znova zlepšovať, prečítať zopár kníh, možno doplnil nejaký objektív, ak sa podarí a chcem sa naučiť fotiť s bleskom. Zišli by sa aj štvorcové filtre Lee, teda hlavne filter Big Stopper, ktorý je parádny a výsledky sú úžasné.

Čo sa v minulom roku zmenilo je to, že už nepoužívam watermark, čiže podpis na fotkách. Najprv som sa snažil ho nejako upraviť aby vyzeral profesionálne, no nakoniec som ho prestal používať. Zmenilo sa aj to, že už skoro vôbec nepoužívam, minulý rok preferovaný program ZPS a začal som používať Camera Raw a následne upravujem fotky v PS CS5, plus nejaké tie plug-iny.

Plány z minulého roka mi úplne nevyšli, chýbajúci rozsah ohniska som nedoplnil, staršiu zrkadlovku som síce predal, no nezamenil som ju za 7D. Na portréty som si zatiaľ nezohnal žiaden objektív, zišiel by sa napr. 100mm Canon Makro f2.8, aj keď má svetelnosť "len" 2.8, tak je to super objektív. Druhý externý blesk takisto nemám a ani dáždnik na rovnomernejší rozptyl svetla, no bouncer a diaľkové odpaľovanie blesku sa mi podarilo "na poslednú chvíľu" kúpiť.

Takže celkovo hodnotím predchádzajúci rok ako dobrý, aj keď nebol bohvieaký, no dúfam, že ten ďalší bude lepší.

PF 2013 a dobré svetlo! :)

PS: fotka ohňostroju nie je moja :/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára