[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

štvrtok 14. augusta 2014

Bulharsko 2014, Slnečné pobrežie

Bulharsko, Slnečné pobrežie (Bulgaria, Sunny Beach) + Nessebar, Hotel Azurro 3,5*, 3.8.-12.8.2014

Bulharsko som si vybral preto, lebo som tam ešte nebol a cenovo to vyšlo asi najvýhodnejšie, preto som vybral aj spôsob dopravy autobusom. Najprv som bol zhrozený, že cesta by mala trvať 22 až 26 hodín, no dúfal som, že to nejako vydržím. Najprv sa tento zájazd "tváril" ako 10-dňový, no ak som si odpočítal deň cestovania tam a deň naspäť, tak to už bolo 8 dní, no v skutočnosti to bolo len 7 nocí. Bol som si vedomý, do čoho idem a čo mám očakávať, išiel som si hlavne oddýchnuť.

Autobus odchádzal v nedeľu ráno z autobusovej stanice Bratislava, Mlynské Nivy o 8:40h. Prvú zástavku sme mali asi už po 10-tich minútach v Petržalke na čerpacej stanici, čo som doteraz nepochopil, keďže sme mali za sebou len 10 minút cesty, stáli sme tam asi 15 minút a netankovali sme palivo. Nevadí. Mali sme dvoch vodičov, ktorí nám povedali, že ďalšia zástavka nás nečaká v Maďarsku, pretože tam na ich ČS keď vidia prichádzať autobus, tak zamknú WC a na odpočívadlách majú nevyhovujúce WC, inak mali sme WC aj v autobuse. Takže stáli sme až za hranicami v Srbsku, toho sme sa nevedeli dočkať, lebo sme išli vkuse asi 6 hodín. V autobuse sme pozerali filmy, všetko to boli komédie, ktoré som už videl, no aj tak som ich pozeral, rýchlejšie mi ubehol čas. Smerom do Bulharska sme sa najviac zdržali na hraniciach v Maďarsku, cesta naspäť už bola vcelku rýchla.

WC v Srbsku boli čisté, no rada tam bola ako na chleba. V Bulharsku tiež boli dobré WC. V Srbsku sme mali dve zástavky, asi 15 minútové. Keď sme prišli k Bulharským hraniciam, tak sme sa potešili, že konečne sme tu, no to sme ešte nevedeli, že nás ešte čaká asi 6 hodín cesty. V Bulharsku sme zastavili 2x. Keďže tento zájazd predávali tri cestovné kancelárie (Satur, Koala, TipTravel), ktoré naplnili tento autobus a každá CK mala aspoň 4 hotely, tak pokiaľ vyložili všetkých ľudí do hotelov, trvalo to tým posledným aj dve hodiny. Bohužiaľ medzi nimi som bol aj ja, teda keď sme sa už potešili, že vidíme konečne more, tak nás autobus ešte vozil po rezorte dve hodiny. Asi každý z toho vytuší, čo nás čakalo cestou smerom na Slovensko. Áno, presne tak, cestou späť nás naložili ako prvých a celý rezort sme dve hodiny znova prešli v autobuse. Vzhľadom na túto skúsenosť by som poradil vybrať si hotel v Pomorí alebo v Nessebare - tam vás vyložia ako prvých a naložia ako posledných, čiže budete na dovolenke dlhšie o 4 hodiny.

My sme si vybrali hotel Azurro 3,5*, all inclusive a cez CK Koala. Ďalšie prekvapenie nás čakalo hneď po príchode na hotel. Na hotel sme prišli o 5:00h nášho času, v Bulharsku je posun času +1h, teda o 6:00h tunajšieho času. Naša sprievodkyňa z CK nám povedala, že nám vybaví čo najskoršie ubytovanie v hoteli. O chvíľu prišla, že nám vybavila obed "už" o 12:30h a ubytovať sa môžeme "už" o 14-tej a to nás čakalo ešte státie v dlheeej rade na recepcii, išlo im to fakt hrozne pomaly. Takže od príchodu na hotel, teda od 6:00h, do obeda, tj 12:30h, sme čakali na recepcii s kuframi pri sebe. To sme si už museli dať prípitok, inak neviem ako by sme to zvládli po takej dlhej ceste, tj celá cesta trvala do Bulharska 20 hodín a 20 minút, čo bolo síce menej ako sme čakali, no aj tak to bolo viac než dosť. Niektorí to zvládali lepšie, niektorí horšie. Ešte sa vrátim k tomu čakaniu na recepcii hotela. Tí múdrejší tam nepresedeli celý čas ale išli sa prejsť po okolí alebo hneď na pláž. Vrátili sme sa na hotel asi pol hodinu pred obedom, veci nás tam našťastie čakali. Obed bol celkom slušný, nič extra sme nečakali. Horšie to bolo už po niekoľkých dňoch, keď sme mali prakticky to isté každý deň. Po obede sme teda ešte chvíľu počkali a potom nás ubytovali na prízemí, pri rušnej ceste. Takže asi o 15-tej sme už konečne boli na izbe.

Izba bola celkom dobre zariadená pre nenáročných, bol tam TV a klimatizácia, ktorú sme mali zapnutú len raz za celú dovolenku - nebolo ju treba. Večera bola vždy od 18:30h do 21:00h, raňajky od 7:30h do 10:00h, obed od 12:30h do 14.30h, no bolo najlepšie tam byť čo najskôr. Na raňajky sme mali praženicu, volské oko, párky, špekačky, salámy, syr, maslo, džem, raz bola aj krupicová kaša, potom rôzne pečivo, zelenina - často obschnutá, nejaké to ovocie, musli, na pitie mlieko, voda, malinovka presladená, džús, vodová káva, čapované domáce pivo - málo alkoholické. Obed bol skoro rovnaký ako večera a bolo to napr: dva druhy polievky - tie mi moc nechutili, potom najprv ako príloha bola ryža, hranolky, nejaké plnené zapečené zemiaky, špagety alebo iné cestoviny, mleté mäso v rôznych podobách s výrazným korením, ktoré neskôr vyvolávali zvracanie - najprv v tvare guličiek, potom šulce, placky, upravené pečením, vyprážaním, dusením, varením alebo na grile, potom často to bolo niečo ťažko identifikovateľné, tak sme si to naložili a zistili sme to až pri jedení, že čo to je. Raz sme mali aj pečené kuracie krídelká, raz bola aj nejaká pečená ryba, no čudoval som sa, že tam nemali morské špeciality, ryba bola len raz, aj to nejaká mletá, ťažko povedať aká. Vždy bolo dostatok zeleniny ako rajčiny - ktoré sa im nechcelo krájať, tak boli len veľké kusy, štvrtiny, potom obschnutá paprika, hlávkový šalát, kapusta, uhorky, rôzne miešané šaláty, z ovocia boli hlavne jablká, hrušky, slivky, hrozno - najprv dali strapce, potom už len bobule :D, žltý a červený melón. Jedlo teda nebolo najlepšie ale neboli sme hladní.

Pri recepcii bol bar, kde sme mali v určitých hodinách zadarmo alko a nealko nápoje, všetko domáceho výrobcu. Chutilo mi pivo, ktoré bolo málo alkoholické a výborné od smädu. Destiláty som radšej ani neskúšal. Pri bazéne bol ďalší bar, kde bol podobný, no menší výber nápojov, otvorený a zadarmo v určitom čase. Kúsok od bazéna bola ešte BBQ reštaurácia, kde sme neboli ani raz za celý čas dovolenky. V bazéne bola čistá voda, teplota dobrá. Okolo bazéna niekoľko lehátiek so slnečníkmi, ktoré boli zadarmo, no ak som tam chcel ležať, musel som si obsadiť lehátko uz pred raňajkami odložením svojej osučky, pozor na uteráky a osušky z izby, ak ich zoberiete z izby von, tak personál hotela vám ho zoberie a pri odhlasovaní z hotela ho budete musieť zaplatiť! Pláž bola piesková, more vcelku čisté, na niektorých miestach veľa rias, sem-tam bol cítiť rybací zápach od mora, vraj aj medúzy, no ja som videl len také maličké a nebolo ich veľa. V mori som videl krabov a veľa mušlí. V hoteli sme mali aj pripojenie na internet cez wifi, ktoré bolo zadarmo, no bolo k dispozícii len na recepcii - ťažko sa dalo pripojiť, niekedy sa nepodarilo vôbec a keď sa podarilo, tak to išlo veľmi pomaly. Na izbe a takmer všade bolo v dosahu množstvo wifi sietí, no všetky boli zaheslované.

V celom rezorte je kopec hotelov, hotel na hoteli a všade samé obchody, od obuvy, oblecenia az po fish spa - akváriá s rybyčkami Garra Rufa - peeling kože a vraj aj pomáhajú pri psoriáze ale aj celulitíde. Počasie nám vyšlo, po celý čas bolo teplo, vždy okolo 32 stupňov, no až na jeden deň, kedy viac fúkal vietor a bolo zamračené, no aj tak bolo dostatočne teplo na kúpanie. More vraj malo 25 stupňov, co sa mi nezdalo ale nebola studená voda. Hotel sme mali taký obyčajný, skôr to pripomínalo ubytovňu ale nám to stačilo. Dobré je skontrolovať či sú zamknuté dvere po odchode upratovačky, stalo sa pár krát, že sme mali odomknuté! No našťastie nám nič nezmizlo. Vodu sme radšej kupovali balenú z miestnej predajne potravín, najlepšie je nájsť väčšiu predajňu, kde sú nižšie ceny a väčší výber. Inak ceny tam boli skoro pri všetkom polovičné ako u nás. Napr. sme našli bar, kde mali dve tequily za 1 leva, čo je cca 50 centov alebo veľké pivo za 1 leva. V okolí bolo veľa reštaurácií, BBQ a pizérií. Požičiavali rôzne elektrické kolobežky, trojkolky, štvorkolky alebo skútre. Život sa tam rozbehol okolo 21-hodiny, kedy sa zaplnili ulice a zosilnela hudba. Strava v hoteli bola dostačujúca, no komu už nešla na chuť, tak si mohol dať niečo v blízkej reštaurácii za ceny podobné u nás, často lacnejšie, teda ako kde.

Na výlet sa dalo ísť napr. do blízkeho Nessebaru, kam sa dalo dostať autobusom, taxíkom, peši alebo aj loďkou, ktorá premávala každých 20 minút. Potom sa dalo ísť do Bulharskej dediny Kozichino (Erkech), do starobylého mestečka Sozopol a Ropotamo, celodenný výlet do Varna, Aladža, delfinárium, jednodenný alebo dvojdenný výlet do Turecka, do mesta Istanbul.

Dovolenka rýchlo ubehla a už sme museli ísť domov. Na hoteli bolo veľa slovákov, najmä východniarov, ktorí prišli do Bulharska lietadlom, museli opustiť izbu o 10:00h a potom čakali na recepcii do večera asi do 21:00h na lietadlo, resp na autobus, ktorý ich odviezol na letisko do Burgasu. V ten deň mali nárok v hoteli len na raňajky. My sme dopadli lepšie, opustili sme izbu v pondelok ráno o 10:00h a potom sme čakali len do 14:00h, v hoteli sme takisto mali nárok len na raňajky, obedovali sme vo vedľajšej reštaurácii. Potom nás čakala 2-hodinová jazda po rezorte, ako som už písal. Cestou naspäť neboli plné cesty, ani na hraniciach sme sa dlho nezdržali. Mali sme rýchlych šoférov autobusu, predbiehali sme aj osobné autá, no veľa nerozprávali a WC v autobuse zamykali!!! Keď niekto chcel ísť na WC, tak musel to ísť povedať vodičovi, on mu odomkol WC, potom počkal na neho a znova zamkol. Neviem či ho aj kontroloval, či bol na malej alebo veľkej potrebe, mali sme dovolenú len malú potrebu.

Na Slovensko sme konečne dorazili, presnejšie do AS Bratislava, Mlynské nivy v utorok ráno cca o 7:30h, cesta naspäť teda trvala 18 a pol hodiny, čo bolo super, no aj tak dosť. Celkovo táto dovolenka vzhľadom na cenu bola celkom fajn, čo sme čakali, to sme aj dostali. Ceny nízke, počasie pekné, voda teplá, bolo tam more, piesočná pláž, all inclusive,... čiže dovolenka určená pre nenáročných starších ľudí, rodinky s deťmi, prípadne na zábavu pre mladých.

Popis hotela:
V obľúbenom stredisku Slnečné pobrežie máme pre vás pripravenú ďalšiu skvelú ponuku - hotel Azurro. Na základe vašich pozitívnych ohlasov z predchádzajúcich sezón vám aj tento rok dávame do pozornosti mimoriadne príjemný hotel nachádzajúci sa v blízkosti pláže, kde si môžete leňošenie spestriť rôznymi letnými atrakciami, alebo sa len tak oddať slnečným lúčom pri hotelovom bazéne. Neďaleké centrum letoviska s barmi, diskotékami, reštauráciami a obchodíkmi sa vám zase postará o večerné zážitky. Ak sa chcete okrem zábavy a vzrušenia dozvedieť aj niečo o balkánskej kultúre a histórii, nezabudnite navštíviť neďaleký starobylý Nesebar. Kombinácia blízkosti mora a centra je ideálom pre plážovú dovolenku s nočným životom.
Poloha: neďaleko vyhľadávaného centra obľúbeného letoviska Slnečné pobrežie • v rušnejšej časti strediska s obchodíkmi, reštauráciami, barmi, diskotékami a ďalšími dovolenkovými atrakciami pre deti i dospelých • cca 200 m od piesočnatej pláže • autobusové spojenie s ostatnými časťami strediska i s historickým mestečkom Nessebar

Ubytovanie: útulné a účelne zariadené 2-lôžkové izby s možnosťou jednej prístelky • klimatizácia • satelitná TV • minibar • telefón • vlastné príslušenstvo (kúpeľňa so sprchou alebo vaňou, WC a sušičom na vlasy ) • balkón

Vybavenie: príjemná vstupná hala s recepciou, štýlovým posedením a televíznou miestnosťou • zmenáreň • Wi-Fi pripojenie • trezory na recepcii (za poplatok) • lobby bar • reštaurácia na poschodí • bazén s oddelenou časťou pre deti • bar pri bazéne • terasa na slnenie s ležadlami a slnečníkmi (zdarma) • masáže • fitness (zdarma) • kaderníctvo

Stravovanie: formou all inclusive

all inclusive: raňajky, obedy a večere sú podávané formou chutných švédskych stolov v hotelovej reštaurácii • počas obedov možnosť občerstvenia vo forme fastfoodu v barbecuereštaurácii pri bazéne • miestne alkoholické a nealkoholické nápoje • v barbecue reštaurácii je v popoludňajších hodinách servírované ľahké občerstvenie a nápoje • ležadlá a slnečníky pri bazéne • fitness

Pláže: piesočnatá pláž s pozvoľným vstupom do mora • ležadlá a slnečníky (za poplatok)

Šport a zábava: internetový kútik • masáže • rôzne druhy plážových a vodných športov (za poplatok)

PS: fotené kompaktom a mobilom, mierne upravené v mobile :)