[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

sobota 19. februára 2011

Karting Kottingbrunn 12.02.2011


Momentálne motoristi oddychujú a opravujú, prípadne upravujú, vylepšujú svoje štvorkolesové tátoše, pripravujú ich na túto sezónu. Zopár jedincov sa dohodlo a zišlo na tejto súťaži, kde si zatrénovali a dobre zajazdili. Ja som dostal za úlohu fotiť túto akciu. :p

Bola to moja prvá ponuka, kam ma zavolali, aby som porobil nejaké pekné fotky. Podmienky na fotenie neboli dobré, lebo osvetlenie bolo strašne slabé. Moja amatérska fototechnika mala čo robiť a teda aj ja, aby z tých fotiek aj niečo bolo. Našťastie pred nedávnom som si zakúpil externý blesk canon speedlite 430ex II, bez neho by som asi nič nenafotil. Bohužiaľ som sa ešte nedokázal dostatočne zoznámiť s fotením za použitia tohto blesku, mám ešte čo vylepšovať aj bez neho, tak toto bola vlastne prvá akcia s použitím tohto blesku a teda aj za zlých svetelných podmienok. Nečakal som zázraky a obával som sa toho, že sa mi nič prezentovateľné nepodarí zhotoviť. Nakoniec z celkovo nafotených cca 1000 fotiek (to je zatiaľ môj rekord na jednu akciu, za jeden deň, za cca 2 hodiny) som vybral 559 v celku dobrých fotiek a z nich som spravil výber, 230 najlepších "kúskov". Tie som trošku upravil, chcel som sa s nimi viac "pohrať" ale všetko bolo treba čo najskôr upraviť a poslať ďalej. Aj keď mi to trvalo týždeň, tak je to fakt najrýchlejšie čo sa mi podarilo uverejniť za celý čas čo fotím, vždy to odkladám a snažím sa to spraviť čo najlepšie a z toho ten výber uverejním. Teraz toho času nebolo veľa, tak snáď sa fotky budú páčiť nielen mne ale aj iným.

Chcel som ešte dodať, čo som si všimol cestou do a z Kottingbrunn-u. Tam sme išli za jasného počasia cez deň, čiže bolo svetlo a naspäť okolo polnoci, tiež bolo jasno (bola už tma, dokonca aj v Rakúsku majú tmu v noci :D), nepršalo ani nesnežilo, nebola hmla, proste dokonalé počasie. Každý, kto tam mal na aute hmlovky, tak ich mal zapnuté aj s normálnymi, stretávacími svetlami, dokonca jeden mal aj zadnú hmlovku zapnutú, u ostatných som si to nevšimol. Neviem teda čo to je v tom Rakúsku, či to je normálne alebo to musia mať zapnuté, no u nás by za to dostali pokutu. Ak by tam mal niekto džíp a na ňom tie svetlá hore, tak asi aj tie by mal zapnuté. :D

Zrealizovať takéto preteky sa rozhodli jazdec motokár Michal Krasňanský a jazdec do vrchu Lukáš Koník. Najlepšou alternatívou boli zvolené hodinové vytrvalostné preteky dvojíc. Nakoľko na Slovensku momentálne nie je motokárová hala vhodná na takéto podujatie, rozhodli sa organizátori pre motokárovú halu v rakúskom Kottingbrunne, vzdialenú 85 km. Zaplniť štartovú listinu na prekvapenie nebolo až také ťažké. K jazdcom motokár, napr. Stranavský, Porkert, Molnár, sa pripojili jazdci známi predovšetkým z našich kopcov - Lalík, Čambal, Pretyi, Macháček, Jajcay, Mesároš, Demo, Pucher, Dubóczi, ale aj okruhový jazdec Peter Záček. Na štartovej listine sa objavili aj motokároví jazdci z Českej republiky, a tak sa na štart tohto podujatia postavilo celkovo 17 tímov.

Preteky sa začali krátkou 20 min. kvalifikáciou, ktorá rozhodla o postavení na štarte. Jazdilo sa v 15 minútových intervaloch s následným striedaním jazdcov. Konečné poradie sa počas celých pretekov menilo a nebola núdza o nádherné predbiehania, aj keď sa jazdilo v hale, nakoľko trať v tejto hale je stavaná práve na takéto podujatia a ponúka niekoľko príležitostí na potrestanie chýb iných jazdcov. Výbornou jazdou si zaslúžene vybojovala víťazstvo dvojica Milan Molnár - Igor Stranavský pred dvojicou Radek Muller - Juraj Sarváš. Tretiu priečku si zabezpečili Simon Krasňanský - Dušan Šurin, ktorí sú známi hlavne ako organizátori pravidelnej motokárovej 24 hodinovky v Hodoníne, ktorá sa tento rok pôjde ako štvrtý ročník.

Celé podujatie sa nieslo vo výbornej a priateľskej nálade, ale nechýbala mu ani potrebná rivalita jednotlivých tímov. Z tohto dôvodu sa organizátori rozhodli zopakovať podobné motokárové stretnutie jazdcov rôznych motoristických kategórii už tento marec. Tentokrát pôjde o dvojhodinové vytrvalostné preteky dvojíc.

Časť textu som si dovolil prevziať z webu Autosportfoto.sk, keďže som nepoznal účastníkov pretekov, až na pár výnimiek. :)

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára