[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

štvrtok 4. októbra 2012

Freelensing


Na webe som našiel zaujímavý spôsob fotenia - freelensing, tak som skúsil experimentovať. Už podľa názvu je jasné, že spôsob fotenia je s "voľným sklom", čiže objektív je odmontovaný od tela zrkadlovky, ktorý je mierne naklonený, kúsok od tela fotoaparátu, ostrenie je na manuál a nastavené väčšinou na nekonečno, prípadne pri fotení sa dá korigovať manuálne prstencom ostrenia na objektíve. Tento spôsob fotenia sa nedá praktikovať na všetkých fotoaparátoch, keďže na väčšine kompaktných fotoaparátoch nie je možnosť odmontovať objektív a tiež ani manuálne ostrenie. Spravil som len zopár fotiek, lebo na dvore som nemal veľa možností čo fotiť a skutočnosť, že objektív bol mimo tela, som riskoval, že na snímač sa dostane prach a môže ho aj poškodiť. Tak som to len na chvíľu skúsil.

Týmto spôsobom sa dajú spraviť zaujímavé fotografie. :)

fotky
viac info

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára