[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

sobota 29. decembra 2012

Kreatívny bokeh


Cez vianočné sviatky bolo dostatok času na čítanie kníh a fotenie. Inšpiráciu na toto fotenie som našiel v momentálne rozčítanej knihe (Fotografické experimenty - Chris Gatcum) plnej rôznych nápadov a vianočná výzdoba mi prišla vhod práve na tento experiment.

Najprv som si obkreslil krytku objektívu (použil som teleobjektív 70-200mm, po viacerých pokusoch mi prišiel najvhodnejší na toto fotenie) na tvrdý papier (nemal som nič vhodnejšie po ruke, tak som použil obal z trojuholníkového taveného syru). Potom som to vystrihol, nakreslil do stredu nejaký vzor (srdce, hviezdičku, pf2013, kométu a znak citroenu) a vystrihol. Veľkosť tohoto vzoru vyšla najlepšie skôr menšia, cca polovica veľkosti kruhu a orientovaná na stred tohoto kruhu. Čím presnejšie sa to podarí nakresliť a potom vystrihnúť, tým lepšie to vyzerá.

Keď som mal toto už pripravené, tak som tento papierový kruh pomocou priesvitnej lepiacej pásky prilepil na objektív, na prednú čočku. Objektív som nastavil na najdlhšie možné ohnisko, 200mm pre čo najlepší výsledok a otvorenú clonu na maximum, v mojom prípade f4. Ostrenie som prepol na manuálne, ktoré som pootočil na najbližšiu možnú vzdialenosť a tým sa obraz maximálne rozostril, čo som práve chcel. Fotil som v režime priority clony, ISO 100, automatika mi vypočítala čas 6-15s a aby sa mi fotoaparát nepohol, mal som ho na statíve a exponoval som diaľkovou spúšťou s 2s oneskorením. Neskôr som už fotil v plne manuálnom režime, kde som čas nastavil na 1s, čo mi stačilo na odfotenie svetla a pozadie nebolo tak osvetlené ako pri dlhšom čase - pozadie som chcel mať čierne a viditeľné len svetlá.

Je to pekné ako pozadie niečoho, samostatne je to také "chudobné", ako keby tam niečo chýbalo. Nemal som pri sebe nič lepšie ako to, čo som použil. Fotografie som len trošku stmavil v Camera Raw, inak žiadne úpravy som nerobil. V miestnosti bolo trošku viac svetla ako som potreboval, to je vidieť hlavne na tej vianočnej gule, keby tam neboli tie svetelné odrazy, tak by to vyzeralo lepšie.

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára