[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

utorok 2. augusta 2011

Ela

Po druhý krát som mal možnosť fotiť dieťa. Keďže nemalo ani rok, tak to nebolo jednoduché. Vonku bolo pekne, slnečno a na večer, čiže už nebolo slnko také silné. Nemal som veľa času na fotenie a predsa aj fotenie detí je nevyspytateľné, menia náladu každú chvíľu, človek nevie čo spraví a neprinúti ho niečo robiť, pozerať sa do objektívu, takže fotí sa dosť ťažko.

Nafotil som viac fotiek a vybral som len tie najlepšie. Najprv som mal základný objektív ale vzhľadom na to, že mám ff (full frame) zrkadlovku, tak je rozsah ohniska 16-35mm veľmi krátky a na krátkom konci je ultra širokoúhly, čo sa nehodí na fotenie portrétov a fotky sú zdeformované. Niekedy sa to hodí, hlavne na fotenie architektúry, má to iný rozmer a je to také zaujímavé a nevšedné. Nehodilo sa to aj preto, lebo tento objektív má malý zoom, tak to by som musel behať moc blízko pri dieťati, no vtedy nie je samo sebou, hanbí sa a nie je uvoľnené. Preto som sa rozhodol nahodiť teleobjektív 70-200mm, s ktorým mám už výborné skúsenosti pri fotení športu, no ešte na starom tele. S týmto objektívom som mohol mať dostatočný odstup, nemusel som byť tak blízko a nemusel som často meniť svoju pozíciu. S výsledkom som spokojný.

Foteniu portrétov sa venujem len chvíľu, nemám s tým skoro žiadne skúsenosti, tak si myslím, že sa mi to celkom podarilo. Ako prvé portréty som robil malému Teovi, skoro od jeho narodenia, tiež to nie je jednoduché, deti sú až príliš živé. :)

fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára