[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

štvrtok 24. mája 2012

4. deň tretí, štvrtý a piaty


časť 4/6

3.deň

Kolega na izbe chrápal ako medveď, tak aj keď som spal do 07:15h, tak som sa moc nevyspal. Oficiálny budíček bol o 07:30h, raňajky 07:45, z hotela sme odchádzali o 08:30h a celý deň sme chodili po pamiatkach len tu, v Betleheme, no je ich tu viac než dosť. Boli sme aj na nákupe suvenírov, bol to jeden veľký obchod, v ktorom mali všetko, od magnetiek až po zlato. V tom obchode mali cenovky na tovaroch, no my sme tam mali polovičné ceny, pretože majiteľ obchodu mal niečo s našou CK. Tam sme boli hodinu, potom ešte aj pred obchodom bolo zopár predavačov, od ktorých som nakúpil aj to, čo som nechcel. Ak niečo kúpim od jedného, tak musím dať zarobiť aj druhému a ak sa “neskryjem” do autobusu (oni nechodia do autobusu), tak ma zase na niečo naláka ďalší obchodník, ktorý sa obhajuje tým, že je chudobný, nemá čo jesť a má veľa detí, tak väčšine ho mu príde ľúto a dá mu zarobiť, kúpi nejakú zbytočnosť a má aspoň z toho dobrý pocit. Nevadí, aspoň každému niečo prinesiem na pamiatku. U takýchto pouličných predavačov je dobré vedieť zjednávať. Každý dá najprv vyššiu cenu, keď vidí, že potencionálny kupec je zahraničný turista, ktorý má peniaze, no ak človek vie zjednávať a pozná čísla v angličtine, tak vie ľahko zjednať cenu minimálne na polovicu pôvodnej ceny.

Potom sme išli na obed do hotela Bethlehem, ktorý sme mali po ceste. Boli sme tam hodinu, síce som nebol hladný, no musel som niečo zjesť aby som vydržal do večere. Potom pokračujeme po Betleheme, kde navštevujeme rôzne miesta a tak, ako to platí zatiaľ všade, máme voľný čas len 10 minút na fotenie, čo je veľmi málo, no aj tak som sa snažil toho nafotiť čo najviac a čo najlepšie. Spravil som si čas na fotenie napríklad aj vtedy, inokedy sa nedalo, keď boli ostatní na sv. omši. Cestou k autobusu nachádzam elektro, ostatní ma nečakajú, vraj ich dobehnem. Majú tu pamäťovku, čo potrebujem, no cena je vysoká. Nemám čas zjednávať, posledných ľudí strácam z dohľadu na schodisku a zjednávam aspoň niečo z tej ceny. Predavač ešte ako naschvál to celé zdržiava a ja ako naschvál mám len celú stovku, teda 100-dolárovú bankovku. To bol nákup storočia! Pamäťovú kartu 4GB SD Class 4 som kúpil už za zjednaných 40USD!!! Ak by som mal viac času, tak ju kúpim aj za polovicu ceny. Doma by som za tú cenu kúpil aj 3 kusy, čo už, potreboval som ju. Naspäť na hotel prichádzame o 17:15h, večera je 18:30, potom oddych, fotenie okolia hotela a balenie, pretože ráno odchádzame na dva dni do Nazaretu, jednu noc prespíme v inom hoteli. Spať idem o 22:30h.

4.deň

Vstal som o 05:35h, raňajky 6:00, balíme sa a o 07:00h odchádzame na horu Tábor. Hore som išiel taxíkom, niektorí išli peši, tak som mal viac času na fotenie. Na mieste mala väčšina sv. omšu a ja som išiel pomaly dole peši a všetko som fotil. Na ceste som stretol aj paraglidistov, hneď som si spomenul na kamaráta, ktorý tomuto športu podľahol. Tento deň bol zatiaľ najteplejší. O 13:00h sme išli do Káne galilejskej, odtiaľ do Nazaretu popozerať pamiatky a príchod do hotela Galilee, ubytovanie o 17:30h a večera 18:00h. Do tejto chvíle sme mali všetky svoje veci uložené v autobuse. Tento hotel bol nižšej kategórie, no bolo to celkom v pohode, keďže tu strávime len jednu noc, tento hotel je ako jeden z mála v centre mesta a všetko je blízko. Jedlo bolo zvláštne ale dalo sa to zjesť. Ani obsluha tu nebola tá pravá, ako by sa na hotel patrilo, no asi to bolo aj lacné. Na izbe nesvietilo svetlo, jedna z troch nočných lámp a ani svetlo v kúpelni, nevadí, jednu noc tu vydržím. Niektorí ešte išli večer na prechádzku po okolí, no ja som po tej večeri a po pive bol nejaký unavený, tak som išiel na izbu oddychovať. Spánok zahájený o 20:30h.

5.deň

Budíček 05:55, raňajky 06:15, balíme kufre a odchádzame 07:15. Prichádzame do mesta Tiberias, postaveného na židovskom cintoríne, mesto dlho považované za “nečisté”. V tomto meste je Genezaretské jazero, ktoré je aj pod názvom Galilejské jazero a tak ho volajú aj miestny. Po tomto jazere sme sa plavili 45 minút, táto plavba stála 9 eur. Na loďke nám zahrali slovenskú a českú hymnu, popri tom zavesili na stožiar obe zástavy. Potom sme išli do Chrámu blahoslavenstiev a navštívili sme ďalší chrám, františkánsky. Na obed ideme kúsok odtiaľ, tiež to je pri tom Genezaretskom jazere, do reštaurácie Sv. Petra. Za 18 dolárov máme na výber množstvo druhov šalátov vo forme švédskych stolov, potom hlavné jedlo – rybu sv. Petra, na pitie vodu a na ochutnávku trošičku arabskej kávy s kardamónom, ktorej si dávam naliať znova, aj keď mi moc nechutila. Po tom kardamóne má takú typickú, zvláštnu chuť a vôňu. Tá ich “slávna” ryba nebola moc chutná, tuším to bol zubáč, inak na pohľad to bola veľká ryba, no mala veľa kostí, málo mäsa, skoro bez chuti a zopár varených zemiakov ako príloha. Na tomto obede som si nepochutil, bola to len potrebná strava na prežitie do večere. Ako bonus boli mrazené ďatle, keď nám ich priniesli, tak už samozrejme neboli zmrazené, chutili ako čerstvé a boli asi 2-3x väčšie ako ich poznáme u nás. Kto nechcel rybu, ten si mohol dať len ten šalát a zaňho zaplatil 10 USD.

Potom sme mali pri vode asi hodinu voľný čas. Niektorí sa kúpali, voda nebola moc čistá, ja som išiel pofotiť okolie. Keď som sa chcel dať vyfotiť pri jednej peknej palme, tak práve vtedy sa mi vybili batérie vo “foťáku”, smola. Na tomto mieste je zase o niečo teplejšie, no možno len pocitovo, aj keď vraj tu býva najnižšia teplota v roku 10 stupňov. Odchádzame 14:30, navštívili sme ešte Yardenit, rieku Jordán, miesto, kde sa obnovujú krstné sľuby. Rieku Jordán som si predstavoval ako väčší tok, je to len ako mierne väčší potok u nás a pritom je veľmi dôležitá v tejto časti sveta. Ešte sme mali čas, tak sme sa vybrali do najstaršieho a najnižšie položeného mesta na zemeguli (v n.v.300m p.m.), mesta Jericho. Na tomto mieste našli časti obranných múrov a dôkazy osídlenia ľuďmi, 10.000 rokov starých. Momentálne sa to nachádza v chudobnej časti Palestíny. Odtiaľ už odchádzame na hotel Angel v Betleheme. Ten sa tiež nachádza v palestínskej autonómii. Po ceste naspäť vidíme z autobusu osady beduínov a ako pasú ovce na púšti. Na hotel prichádzame 19:15, večera je 19:45 a spať idem o 20:30h.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára