[SVK] Vitajte na mojom blogu!
[ENG] Welcome to my blog!
[GER] Willkommen auf meinem Blog!

streda 21. apríla 2010

Modra - Piesok, Veľká homoľa


Vonku bolo pekné počasie, tak som raz v sobotu išiel do prírody. Vybral som si, pre mňa už dobre známe miesto v Modre, časť Piesok. Nachádza sa tam lyžiarske stredisko Zochova chata a taktiež hotel Zochova chata, ktorý je momentálne zatvorený. Chata a jej priestory hygienicky nevyhovovali, tak na ňom prebieha rozsiahla rekonštrukcia.

Najznámejšia v okolí je rozhľadňa Veľká homoľa, tam chodí ja najviac turistov. Od parkoviska až hore na rozhľadňu je to asi 3km do kopečka a ten výhľad stojí za to.

Oficiálne info:
Veľká homoľa (709,2 m n. m.) je vrchol v Malých Karpatoch asi 4 km severozápadne od mesta Modra.
Na vrchole kopca sa nachádza drevená rozhľadňa vysoká 20 metrov. Bola postavená v roku 2001 za finančnej pomoci miest Pezinok a Modra a fondu PHARE na návrh pána Milana Ružeka. Výraznou mierou pri stavbe pomohli skauti.
Z rozhľadne je kruhový výhľad na panorámu Malých Karpát, na Považský Inovec, Tríbeč a aj rakúske Alpy.
Vrchol Veľkej homole je dostupný po červenej značke od autobusovej zastávky pri Zochovej chate, z Modry po modrej a Pezinku po červenej (alebo neskôr zelenej) turistickej značke.

neupravené fotky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára